ورق آلومینیوم با کیفیت

نکات مهم در خرید ورق آلومینیوم با کیفیت

ورق آلومینیوم با کیفیت – ورق‌های آلومینیومی به دلیل آنکه از برخی ویژگی‌ها مانند وزن کم، مقاومت پایین و… برخوردارند در صنایع مختلف بسیار پرکاربرد هستند. در این مطلب قصد داریم به مفاهیم مهمی در رابطه با ورق آلومینیوم بپردازیم. تا انتها همراه ما باشید تا به بررسی پاسخ سوالاتی چون کاربرد ورق آلومینیوم و نکات مهم در خرید ورق آلومینیوم پرداخته شود.

امروزه استفاده از فلزات مختلف در صنایع گوناگون دارای اهمیت زیادی است. نیازمند بودن صنعت به موادی که دارای خواص منحصربه‌فرد و فوق‌العاده‌ای باشند، ازجمله دلایل پرکاربرد بودن فلزات در صنایع به شمار می‌رود. یکی از فلزاتی که در میزان رشد تولید و بهره‌وری تاثیرگذار است، آلومینوم است. ورق آلومینیوم از پرمصرف‌ترین ورق‌های فولادی محسوب می‌شود.

ورق آلومینیوم با کیفیت
ورق آلومینیوم با کیفیت

آشنایی با ورق آلومینیوم با کیفیت

آلومینیوم فلزی سبک، فراوان و پرکاربرد به شمار می رود که به خاطر داشتن مشخصات و خصوصیات فنی و مکانیکی خوبی که دارد بسیار محبوب و رایج است.

مهم ترین مشخصات ورق آلومینیوم با کیفیت بصورت لیست زیر است:

سبک است- مقاومت و استحکام متوسط دارد
براق و تمیز است و ظاهر خوبی دارد
ضد زنگ است
انعطاف پذیری بالایی دارد
آتش نمی گیرد و جرقه نمی زند
سمی نیست
غیر مغناطیسی است
عایق حرارتی خوبی است

قیمت ورق آلومینیوم  با کیفیت

به طور کلی قیمت این محصول نسبتاً ارزان تر از محصولات فولادی و آهنی است؛ اما سری ها و آلیاژهای مختلف آن قیمت متفاوتی دارند زیرا از نظر مشخصات فنی با هم فرق هایی دارند.درست مثل سایز فلزات، این ورق ها نیز بر اساس واحد کیلوگرم خرید و فروش می شوند و برای محاسبه وزن ورق آلومینیومی از فرمول محاسبه وزن ورق آهنی و فولادی استفاده می شود و تنها تفاوت در عدد چگالی فلز است.

بنابرین قیمت ورق آلومینیوم  با کیفیت به سایز، ضخامت، برند و تولیدکننده، شرایط بازار، قیمت نفت و دلار و موارد دیگر بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت امروز ورق آلومینیومی کارخانه های تولید ورق مختلف با کارشناسان سپند فلز مهام تماس بگیرید.

خرید ورق آلومینیوم ۶۰۶۱

با ارزش ترین خواص ورق آلومینیوم عبارتند از:

سبک (حدود یک سوم جرم فولاد از نظر وزنی را دارد) ، بنابراین یک راه حل بسیار مقرون به صرفه در حمل و نقل و عملیات مبتنی بر لجستیک خواهد بود.
استحکام آلیاژهای آن برای کاربردهای مختلف ساختمانی و ساختاری به اندازه کافی مناسب می‎باشد.

این ورق ها در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند و همین امر آنرا به انتخاب مناسب در کاربردهای محیطی، بخصوص در شرایط محیطی با رطوبت بالا تبدیل کرده است.

به دلیل دمای ذوب کمتر از ۶۶۰ درجه سانتی گرادی حتی در ضخامت های بالا نیز بسیار شکل پذیر هستند.

مناسب برای بسته بندی مصارف و گریدهای غذایی می‌باشند. چرا که ظروف بسته بندی آلومینیومی حتی در ضخامت های بسیار نازک از جمله بسته بندی های با تماس مستقیم با مواد هستند که به دلیل غیر واکنش پذیر بودن و همچنین کاملاً غیر قابل نفوذ در برابر بو و طعم دهنده ها مورد تایید وزارت بهداشت و سلامت قرار دارند.

جزو مواد نسوز بشمار می آیند- زیرا بجز در فویل های بسیار نازک اماکن سوختن وجود ندارد و همچنین در هنگام ذوب شدن نیز هیچ گاز سمی آزاد نمی کند.

خاصیت انعکاسی سطح ورق آلومینیومی ، آن را برای استفاده در سیستم های گرمایشی و روشنایی کم مصرف مناسب می کند.

خاصیت رسانایی عالی آن که تقریبا دو برابر مس است، استفاده از آن را برای هر دو کاربرد انتقال گرما و الکتریستیه مناسب کرده است. لذا این امر ورق آلومینیومی را از لحاظ اقتصادی نیز برای سیستم های گرمایشس و انتقال انرژی به گزینه بهتری تبدیل کرده است.

به راحتی قابل بازیافت است.

ماندگاری طولانی مدت آن باعث میشود نرخ تعویض کاهش یابد و تأثیرات زیست محیطی منفی از آن به حداقل برسد.

محدوده ضخامت و ابعاد دیگر ورق آلومینیوم تولید شده بسیار گسترده بوده و طیف وسیعی از نیازها را برآورده می‌کند.

مقاله ورق آلومینیوم ۶۰۶۱ مطالعه کنید

آشنایی با استاندارد ورق آلومینیوم با کیفیت

ورق آلومینیوم نیز مانند هر ورق فولادی دیگری که در صنعت کاربرد دارند، طبق استانداردهای خاصی تولید می‌شود؛ لیست انواع استاندارد ورق آلومینیوم را در ادامه ببینید:

  • EN 485
  • EN 570
  • EN 851
  • EN 941
  • EN 1396
  • EN 1592
  • EN 12482
  • EN 1386

اگر بخواهیم درباره تولیدکنندگان ورق آلومینیوم با شما صحبت کنیم، باید بگوییم که کارخانه‌های آلومینیوم اراک، آلومینیوم پارس و پارس آلومان از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این ورق هستند.

ورق آلومینیوم ضخیم با کیفیت

ورق های آلومینیوم ضخیم دارای مقاومت مناسبی می باشند. اما آنچه مهم می باشد آن است که این افزایش ضخامت خصوصیات دیگر آن را تحت شعاع قرار ندهد. وزن سبک و همچنین قیمت مناسب ورق آلومینیوم ضخیم می تواند جز مواردی باشد که می تواند خصوصیت مربوط به آن را کامل و جز نکات مثبت آن قرار گیرد. مقاومت بالای آن و همچنین زیبایی ظاهری می تواند جزو موارد دیگری برای خصوصیات مثبت آن باشد که می تواند باعث جذب مشتریان هدف شود.

نکات مهم هنگام خرید ورق های فولادی با کیفیت

در حین خرید ورق های فولادی بایستی یک سری موارد را در نظر داشته باشید. در این بخش می خواهیم شما را با چند نکات مهم و اساسی برای خرید آگاهانه آشنا کنیم. اولین موردی که باید در زمان خرید به آن دقت کنید، این است که محل و موقعیت استفاده از ورق فولادی را مشخص کنید.

در مرحله دوم مشخصات محصول مورد نیاز با نوع مصرف خود را بررسی کرده و با کیفیت ترین گزینه را از میان انواع مختلف انتخاب کنید. برای اینکه بهترین و مرغوب ترین محصول را برای خرید انتخاب کنید، بهتر است از مشاوران مجموعه سپند فلز مهام درخواست راهنمایی نمایید.

یکی دیگر از کارهایی که در حین سفارش باید به آن دقت داشته باشید، محاسبه مقدار مورد نیاز ورق سیاه می باشد. برای استعلام قیمت می توانید با کارشناسان و پشتیبانی آهن یکتا تماس برقرار کنید. مجموعه سپند فلز مهام، یکی از معتبرترین فعالان در حوزه خرید و فروش انواع آهن آلات و ورق های فولادی می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *